Založ si blog

65 000 ľudí na Bratislavskom námestí SNP!

Včera o piatej poobede začalo zhromaždenie „Za slušné Slovensko“. Bol som pri tom a zimomriavky mi behajú po tele doteraz.

 

Prichádzam na námestie SNP, niečo málo po piatej, v zhone a s nepríjemným pocitom, že sem idem neskoro. Hľadám svojich priateľov podľa GPS a pomaly sa približujem k veľkému davu, sprevádzajúcemu neutíchajúci hluk v zborovej synchronizácii. Prvé zvučné heslo, ktoré som počul bolo „poďte s nami, poďte s nami“. Ihneď sa mi vybavili spomienky na nie dávnu minulosť, keď sme vo Volkswagene písali históriu a spoločne s davom odhodlaných zamestnancov sme týmto heslom vítali našich kolegov v prichádzajúcich autobusoch.

Zhlboka som sa nadýchol a precítil atmosféru, ktorá sršala zo všetkých kútov námestia. Tá pospolitosť neuveriteľnej masy ľudí hľadiac jedným smerom, prítomných z rovnakých dôvodov ma nielen, že dojímala, ale zároveň ma napĺňala pocitom radosti, nadšenia a hrdosti. Akoby som práve pozeral na MS v hokeji, kde idú naši reprezentanti k jednoznačnému víťazstvu zlatej medaily. Rodina, národ, hrdosť, radosť a im pocity príbuzné ma sprevádzali po celú dobu.

Atmosféru dopĺňal zvuk cinkajúcich kľúčov, ako spomienka na osemdesiaty deviaty rok.

Klikni sem pre video #1) Na záver znela celým námestím Slovenská hymna so sprievodom svetiel smartfónov čnejúcim nad hlavami zúčastneného ľudu. (Klikni sem pre video #2)

Davy ľudí sa netratia, ba naopak silnejú a to je jednoznačný signál pre predstaviteľov vlády, že niečo nie je v poriadku. Pre menej chápavých a zubami, nechtami držiacich sa svojich postov by som povedal, že ak sa niečo pokazí, na 99% sa to dá včas opraviť, no ak davy vyjdú do ulíc, je neskoro. Musia padať hlavy a to neznamená prezliecť kabát či počkať až sa zabudne. Národ si pamätá viac než rozprávky ktorými je kŕmený…

Týmto chcem vyzvať aj ostatných, ktorí čakajú, ako sa situácia vyvinie, nečakajte až niekto niečo vybojuje za vás, ale chopte sa príležitosti zmeniť svoju budúcnosť a tým aj budúcnosť celého národa.

Považujem si za povinnosť vyjsť do ulíc spoločne s národom za lepšiu budúcnosť ako nás, tak aj našich detí a blízkych. Dosť bolo zavádzania, výsmechu pracujúcemu ľudu, oligarchii a mocenskej nadvlády ústavných činiteľov vzájomne si kryjúcich chrbát.

Považujem si za povinnosť vyzvať k činom smerujúcim k očisteniu dobrého mena, stability a navráteniu dôvery v náš štát a jeho predstaviteľov, všetkých ktorým mi moje možnosti dovolia.

Vždy som veril, že svoj osud si píšeme sami. Dnes viem, že ho za nás píšu iní, avšak len ak im to dovolíme.

1. máj a jeho krvavá minulosť, ktorej vďačíme za veľa . ..

01.05.2022

Sviatok 1. mája sa spája s odborovými organizáciami a sviatkom práce, a dokonca je aj dňom liturgickej spomienky na svätého Jozefa robotníka, patróna pracujúcich. Vzniku tohto dňa ako sviatku však predchádza temná minulosť. Vedeli ste, že za 1. májom stoja celosvetové protesty za osem hodinový pracovný čas? Začalo to 1. mája 1886 vyhlásením generálneho štrajku v Kanade [...]

Pol roka v novej funkcii . . .

24.06.2021

Po pol roku vo funkcii vám prinášam osobný pohľad na prácu v najväčšej odborovej organizácii na Slovensku. Po úspešných voľbách som 1.1.2021 nastúpil do funkcie podpredsedu najväčšej odborovej organizácie na Slovensku Moderné odbory Volkswagen (ďalej len MOV). Predvolebná kampaň o zmene spôsobu práce odborových funkcionárov, ktorú sme viedli spoločne s p. Jolanou [...]

Voľby do MOV Moderné odbory čaká zmena vo vedení. Kto bude nový predseda? Pomôže zmena vedenia posunúť odbory ďalej?

15.10.2020

Dňa 5. októbra2020 sa vo Volkswagene začali odborárske voľby. Kandidáti sa môžu uchádzať o miesta halových predsedov, ale aj o najvyššie funkcie v MOV (Moderné odbory Volkswagen). Pracujem ako halový predseda MOV na montáži a vzhľadom k tomu, že sa s kandidátmi na akúkoľvek funkciu zjavne roztrhne mech, rád by som vám v tomto blogu priblížil, čo obnáša práca [...]

Rusko Ukrajina Putin výcvikové stredisko návšteva uarus

Dvaja ruskí vojaci sa priznali ku chladnokrvnej trojnásobnej vražde. Zabili starostku aj ich kolegu

26.04.2024 10:10

Páchatelia v snahe zamaskovať zločin telo poliali horľavinou a potom do domu vhodili granát, ktorého výbuch spôsobil požiar.

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 10:15

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Dušan Chalupa

Vždy existuje viac pohľadov na svet. Ja Vám ponúkam ten svoj, nič viac...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 107368x
Priemerná čítanosť článkov: 7158x

Autor blogu